דף הבית >> מאמרים >> אימון פילאטיס לחגורת הכתפיים
פילאטיס וחגורת הכתפיים
מה היא חשיבות האימון של חגורת הכתפיים באמצעות תרגילי פילאטיס ? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

מספר מילים על חגורת הכתפיים
חגורת הכתפיים הנחשבת לאחד מאזורי הגוף המורכבים ביותר בגוף האדם, מורכבת ממספר עצמות בעלות תקפיד מרכזי בתפקודו היומיומי של הגוף, לרבות, עצם השכם, עצם הבריח, עצם הזרוע וכלוב בית החזה. במקביל, חגורת הכתפיים מורכבת משלושה מרפקים אשר נועדו להפעיל מספר רב של שרירים והגדיל את טווח התנועתיות. חלק גדול מבעיות הגב נוצרות מבעיות כאלו ואחרות בחגורת הכתפיים, ומכאן חשיבות האימון של חגורת הכתפיים באמצעות תרגילי פילאטיס.

אימוני פילאטיס לחיזוק חגורת הכתפיים
תרגילי הפילאטיס לחיזוק חגורת הכתפיים נועדו בין היתר לצרכי יצירת יציבות במפרק הכתף, לצרכי חיזוק השרירים המופעלים על ידי מפרקי חגורת הכתפיים, שיפור יציבות השכמות ועוד. תרגילי הפילאטיס השונים אשר נועדו להגדיל את טווח התנועה של המפרקים, תורמים רבות להחזרת הגמישות לשרירים, ברקמות והגידים, וכפועל יוצא מכך, הם מסוגלים להפחית כאבים הנוצרים בחגורת הכתפיים בשל מצבים דלקתיים.

חיזוק חגורת הכתפיים –למה זה כל כך חשוב ונחוץ לכל אחד ואחת מאיתנו?
חולשה בפלג הגוף העליון הינה תחושה העלולה ללוות אותנו במגוון רחב של פעולות יומיומיות, החל מהרמת משאות (קניות וכדומה), דרך ישיבה ממושכת במסגרת העבודה המשרדית ועד תחושת כאב או אי נוחות הנלווית לפעילות ספורטיבית אותה אנו מקיימים במהלך היומיום.
תרגילי פילאטיס לחיזוק חגורת הכתפיים תורמות רבות להפגת החולשה בפלג הגוף העליון, והם מסייעים לא רק לחיזוק הכתפיים והשכמות אלא גם להפגת לחצים, מתחים וכאבים שונים בפלג הגוף העליון וגם לחיטוב הזרועות ושרירי הזרוע.
אימוני פילאטיס באופן סדיר וקבוע יכולים לסייע רבות לחיזוק חגורת הכתפיים, וכפועל יוצא מכך, להעמיד לרשות כל אחד ואחת מכם את היתרונות הבאים:
  • שיפור היציבות ושיווי משקלו של הגוף
  • הפחתה ומניעה של כאבי כתפיים, כאבי צוואר וכאבי גב
  • הקניית הרגלים לישיבה נכונה
  • מניעת היווצרותן של דלקות באזור הכתפיים
ויתרונות נוספים הקשורים לכל אחד מהעקרונות עליהם מבוססים אימוני הפילאטיס.
 
 
הגדוד העברי 18, אביחיל, 42910
pilates.ingreen@gmail.com
רונית  -  052-2958316
flower, flower, nature, plant
flower, flower, nature, plant