דף הבית >> מאמרים >> פילאטיס וטיפול בכאבי ברכיים
פילאטיס לכאבי ברכיים
מה הם כאבי ברכיים? מה הן הסיבות המובילות להופעת הכאב וכיצד אימוני פילאטיס יכולים לסייע לנשים וגברים הסובלים מכאבי ברכיים כרוניים? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

מספר מילים על כאבי ברכיים
כאבי ברכיים המהווים סוג נפוץ של כאב, נגרמים בשל מגוון רחב של סיבות אותן נהוג לחלק לשני מצבים עיקריים: הראשון, כולל בתוכו את כל כאבי הברכיים הנגרמים עקב פגיעה או פציעה בברך או ברצועות הקדמיות והאחוריות, והמצב השני כולל בתוכו את כל אותם מקרים המובילים לכאב עקב תהליכי שחיקה או תהליכים כגון: דלקות. בשני המצבים העיקריים המובילים להופעת כאבי ברכיים, מטרת הטיפול היא לחזק את השרירים העוטפים את מפרק הברך, וזאת מתוך מטרה להפחית את העומס הנוצר על המפרק.

סיבות נפוצות להופעתם של כאבי הברכיים
בין יתר הסיבות הנפוצות ביותר להופעתם של כאבי ברכיים תמצאו:
  • פעילות גופנית מאומצת המיושמת באופן לא תקין או לקוי
  • משקל גוף עודף
  • פגיעה ברצועות, במיניסקוס, ברקמת העצם או ברקמת הסחוס
  • גנטיקה
  • היעדר פעילות גופנית במסגרת ניהול אורח חיים לא בריא (שעות עבודה ממושכות המתקיימות בישיבה לא נכונה וכדומה)
אימוני פילאטיס לסובלים מכאבי ברכיים
שיטת הפילאטיס השיקומי היא אחת משיטות האימון האידיאליות ביותר עבור נשים וגברים המתמודדים עם כאבי ברכיים המופיעים מסיבה כזו או אחרת. אימוני הפילאטיס בשיטת הפילאטיס השיקומי מיושמים באמצעות תרגילים אשר נועדו בין היתר לחזק את השרירים ההיקפיים של מפרק הברך, דבר התורם רבות להרחבת טווח התנועה של המפרק, וכפועל יוצא מכך, להפחתת הכאב המופיע בברכיים מכל סיבה שהיא.
בין יתר היתרונות הפיזיולוגיים העומדים לרשות המתאמנים בשיטת הפילאטיס השיקומי למניעת והפחתת כאבים מכל סוג, לרבות, כאבי ברכיים, תמצאו:
  • חיזוק שרירי הליבה של מרכז הכוח בגוף
  • שיפור היציבה, דבר המפחית בצורה ניכרת את העומס הנוצר על מפרקי הברכיים
  • הגדלת טווח התנועה של הברך, דבר המסייע להזרמת דם למפרק ולריכוך הכאב
  • שיפור משמעותית בשיווי המשקל
ועוד מגוון רחב של יתרונות המושגים באמצעות התאמת תרגילי הפילאטיס לאופי הכאב ממנו אתם סובלים, לתדירותו ועוצמתו.
 
 
 
 
הגדוד העברי 18, אביחיל, 42910
pilates.ingreen@gmail.com
רונית  -  052-2958316
flower, flower, nature, plant
flower, flower, nature, plant