top of page
  • תמונת הסופר/תרונית לבנת

פילאטיס לגברים

מה הם עקרונות הפילאטיס והאם הם מיועדים לגברים שביניכם? על כך ועוד בשורות שלפניכם.


פילאטיס- הכניסה לא לנשים בלבד...

בניגוד לדעת הרווחת בקרב הציבור הכללי, תרגילי הפילאטיס אינם מיודעים לנשים בלבד, ועקרונות השיטה (עליהם נרחיב בהמשך), נועדו לגברים ונשים המעוניינים להשיג שליטה מקסימאלית על יציבות גופם ותפקודו של הגוף בביצוע פעולות יומיומיות. ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה, אומנם ייעד (בתחילת הדרך) את שיטתו לגברים ונשים הסובלים ממוגבלויות בתנועה, אך עקרונות השיטה "אומצו" במהרה על ידי ספורטאים ורקדנים מובילים.


פילאטיס- עקרונות השיטה

אימוני פילאטיס המיושמים באמצעות סדרת תרגילים קצרים החוזרים על עצמם, מבוססים על מספר עקרונות מהותיים הכוללים בין היתר: ריכוז, שליטה, דיוק ונשימה. עקרונות אלו מיושמים בכל אחד מתרגילי הפילאטיס הפועלים על השרירים המייצבים של הגוף, וכפועל יוצא מכך, מתאמני הפילאטיס מגדילים את טווחי התנועה של גופם מבלי לייצר לחץ על החוליות והמפרקים.


אימוני פילאטיס לגברים –כל היתרונות

אימוני הפילאטיס מעמידים לרשות כלל המתאמנים, נשים וגברים כאחד, מגוון רחב של יתרונות הכוללים בי היתר:


  • עבודה על שרירי הליבה של הגוף- אימוני הפילאטיס המתמקדים בשרירי הליבה, הינם אימונים המעניקים לגברים העוסקים בפיתוח שרירים מגוון רחב של יתרונות, לרבות, שיווי משקל, הקניית הרגלי תנועה ויציבות, גמישות ועוד.

  • חיזוק מרכז הכוח של הגוף- מרכז הכוח בגוף המכונה בשיטת הפילאטיס כ-POWER HOUSE, מהווה את אחד מאזורי הגוף בהם מתמקדים אימוני הפילאטיס, כאשר התרגילים השונים נועדו לפתח את שרירי מרכז הגוף, לייצב את התנועה ולהגן על הגב בפני פגיעות או פציעות ספורט אופייניות. כפועל יוצא מכך, אימוני הפילאטיס לגברים מיועדים לכלל הגברים העוסקים בסוגים שונים של פעילות גופנית ופעילות ספורטיבית.

בנוסף ליתרונות הנ"ל, אימוני הפילאטיס תורמים לכלל המתאמנים, נשים וגברים כאחד, בכל הנוגע להשגת ריכוז ושליטה טובה יותר על גופם, וזאת באמצעות חזרה מתמדת על תרגילי הפילאטיס השונים. התרגילים החוזרים ונשנים בשילוב שיפור רמת הדיוק בביצועם והקפדה יתרה על תרגילי נשימה, תורמים רבות להפחתת הלחצים והעומסים השונים הנוצרים על איברי הגוף.

logo_final_update.png
bottom of page