top of page
  • תמונת הסופר/תרונית לבנת

פילאטיס לכאבי גב וצוואר

האם אימוני פילאטיס יכולים לסייע במניעה ו/או הפחתה של כאבי הגב והצוואר? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

מספר מילים על כבאי גב וצוואר

כאבי גב (עליון ותחתון) וכאבי צוואר, מהווים את התלונה הנפוצה ביותר לכאב בקרב כלל האוכלוסייה הצעירה והבוגרת בעולם. הופעת הכאב בגב ובצוואר, מהווה גם את הגורם המרכזי למוגבלות בתנועה, כאשר בין יתר הגורמים להופעת הכאב תמצאו: פציעות גוף שונות, עומסי יתר על הגוף, יציבה לא נכונה, דלקות, טראומה, מצבים נפשיים ועוד.


אימוני פילאטיס –כיצד הם מסייעים בהקלה על כאבי הגב והצוואר?

אימוני פילאטיס המתמקדים במרכז הכוח של הגוף, כוללים בתוכם מגוון רחב של תרגילים אשר נועדו לחזק את שרירי הבטן. כפועל יוצא מכך, שרירי הבטן נוטלים חלק בנטילת העומס והלחץ הנופל על חוליות עמוד השדרה, ובכך הולך וקטן החיכוך בין החוליות המוביל להופעת הכאב בגב העליון, בגב התחתון ובחוליות הצוואר. במקביל, אימוני הפילאטיס תורמים רבות להגדלת טווח התנועתיות והגמישות של יתר שרירי הגוף והמפרקים, דבר התורם אף הוא להפחתת הכאב ומניעתו במקרים מסוימים.

פילאטיס לכאבי גב וצוואר- למי הם מיועדים?


אימוני פילאטיס לסובלים מכאבי גב וצוואר כרוניים, מתקיימים בין היתר במסגרת שיטת הפילאטיס השיקומי. שיטה זו כוללת בתוכה מספר עקרונות טיפול הזהים במהותם לעקרונות השיקום האורטופדי, והיא מיועדת לכלל הסובלים מכאבים כרוניים, לרבות, כאבי גב וצוואר.

מכיוון שכל תרגילי הפילאטיס מיושמים ללא שחיקה של הגוף, אימוני הפילאטיס מהווים את הפתרון האידיאלי ביותר עבור אוכלוסיות שונות הסובלים מכאבי גב וצוואר, לרבות נשים וגברים הסובלים מכאבי גב עקב פריצת דיסק, נשים וגברים הסובלים מכאבי גב וצוואר עקב תאונות אישיות, לרבות, פציעות ספורט ותאונות דרכים, נשים וגברים הסובלים מהופעת כאבי גב וצוואר עקב יציבה או ישיבה לקויה, נשים הסובלות מכאבי גב תחתון במהלך תקופת ההיריון ועוד.

תרגילי הפילאטיס המיועדים לאנשים הסובלים מכאבי גב וצוואר, מותאמים באופן אישי לסוג הכאב, תדירות הופעתו והגורם בגינו הוא מופיע. תחילת אימוני הפילאטיס לאנשים אלו מומלצת לאחר היוועצות מוקדמת עם רופא מומחה בתחום הכירופרקטיקה.

logo_final_update.png
bottom of page