top of page
  • תמונת הסופר/תרונית לבנת

פילאטיס לרוכבי אופניים

מה הם עקרונות הפילאטיס וכיצד הם מסייעים לקהילת רוכבי האופניים בארץ ובעולם? על כך ועוד בשורות שלפניכם.


פילאטיס כאימון משלים לכל ענפי ספורט הסיבולת

פילאטיס הינה שיטת אימון המיועדת לשפר את הגוף באמצעות סדרת תרגילים החוזרת על עצמה בתדירות משתנה ובעוצמות משתנות. שיטה זו קרויה על שם ממציאה: ג'וזף פילאטיס, והיא מבוססת על מספר עקרונות מהותיים הכוללים בין היתר: שליטה באיברי הגוף השונים, שימת דגש על רמת היציבות של הגוף ושיווי משקלו, חיזוק שרירי הליבה של הגוף (מרכז הכוח), הרחבת טווח התנועה, הגברת הריכוז ועוד.

עקרונות השיטה הפכו את אימוני הפילאטיס לאחת משיטות האימון המועדפות ביותר על ספורטאים מקצועיים בכל ענפי ספורט הסיבולת, וזאת הודות לעובדה שכל תרגילי הפילאטיס מיושמים באופן מתון וללא סיכון או חשש לפציעת ספורט. בנוסף, אימוני הפילאטיס מהווים אמצעי אימון אפקטיבי לספורטאים המתמודדים עם פציעות ספורט, דלקות וכאבים שונים. כיום, בכל ענפי ספורט הסיבולת, לרבות, רכיבה על אופניים, הספורטאים משלבים את אימוני הפילאטיס כחלק בלתי נפרד ממערכי האימון אותם הם מקיימים.


אימוני פילאטיס לרוכבי אופניים –כל היתרונות

אימוני הפילאטיס כאימון גופני משלים, מעמידים לרשות רוכבי האופניים מגוון רחב של יתרונות הכוללים בין היתר:


  • חיזוק שרירי הליבה בפלג הגוף העליון- אימוני הפילאטיס מתמקדים בשרירי הליבה ומחזקים את שרירי הבטן. כפועל יוצא מכך, רוכבי האופניים יכולים לפתח את פלג גופם העליון שלרוב איננו מעורב באופן אקטיבי בפעילות הרכיבה. בנוסף, חיזוק שרירי הבטן מאפשרים לרוכבי האופניים לשמור על עמוד הגב הנחשב לאחד מאזורי הגוף הפגיעים ביותר בקרב רוכבי האופניים.

  • שיפור היציבות ושיווקי המשקל- אימוני הפילאטיס תורמים רבות ליציבות הגוף, איזונו ושיווי משקלו. תרגילי הפילאטיס הפועלים על שרירי הליבה, נועדו בין היתר להפחית את העומסים והלחץ המופעל על השרירים והמרפקים, וכפועל יוצא מכך, הם משפרים את רמת היציבות של גוף הרוכב ממפרקי הברכיים ועד לחגורת הכתפיים.

  • מניעת פציעות ספורט והפחתת כאבי גב וצוואר- רוכבי אופניים נוטים לסבול מפגיעות ספורט חוזרות ונשנות ומכאבים המופיעים בעיקר באזור הברכיים, הגב והצוואר. אימוני הפילאטיס נמצאו כיעילים מאוד למניעת פציעות ספורט והפחתת כאבי ברכיים, גב וצוואר.

logo_final_update.png
bottom of page