top of page
  • תמונת הסופר/תרונית לבנת

פילאטיס וחיטוב הגוף


מה היא הפעילות הגופנית המומלצת ביוצר לצרכי חיטוב ועיצוב הגוף והאם אימוני הפילאטיס יכולים לתרום לנשים וגברים המעוניינים לחטב ולעצב את גופם? על כך ועוד בשורות שלפניכם.

גוף מחוטב ומעוצב- כיצד?


רבים ורבות מאיתנו חולמים וחולמות על גוף מחוטב ומעוצב, ולשם כך, כל אחד ואחת מאיתנו בוחר לעצמו פעילות ספורטיבית מסוימת באמצעותה הוא שואף להשיג את הגוף המושלם. יחד עם זאת, הליכי חיטוב ועיצוב הגוף הינם הליכים פיזיולוגיים אינדיבידואליים, וכפועל יוצא מכך, ישנם לא מעט פרמטרים המשפיעים על יעילות האימון בדרך להשגת הגוף המחוטב והמעוצב. פרמטרים אלו כוללים בין היתר את גילו של המתאמן ומצבו הבריאותי, תדירות האימונים ומשך הזמן אותו הוא מקדיש מדי יום או מדי שבוע לצרכי קיומה של הפעילות הגופנית, משקל גופו של המתאמן ואחוזי השומן בגופו.

מבין כל האימונים הסדירים למטרות חיטוב ועיצוב הגוף, אימוני הפילאטיס נמצאו כיעילים ביותר לצרכי חיטובו ועיצובו של הגוף, וזאת אף על פי שמהות שיטת הפילאטיס איננה עוסקת בחיטוב ועיצוב הגוף אלא בעקרונות מהותיים אחרים המשפיעים בצורה ניכרת על היכולת לחטב ולעצב את הגוף באמצעותם.

אימוני הפילאטיס תורמים לחיטוב ועיצוב הגוף בשל היותם מיושמים במסגרת סדרת תרגילים החוזרת על עצמה, כאשר החזרתיות על התרגיל היא זו התורמת בין היתר לעיצובו וחיטובו של הגוף. תרגילי הפילאטיס הפועלים על שרירי הליבה (מרכז הכוח של הגוף), תורמים רבות לחיזוק שרירי הבטן, חיזוק שרירי קרקעית רצפת האגן, שיפור יציבות הגוף ועוד. כפועל יוצא מכך, תרגילי הפילאטיס משפיעים בצורה ניכרת וחיובית על האלמנטים הבאים:

  • חיזוק הטונוס השרירי וחיזוק השרירים

  • יצירת שינוי חיובי במדדי מסת השריר אל מול מסת השומן בגוף

  • שיפור בטווח התנועה של מפרקי הגוף, דבר המשפר את גמישות השריר וכפועל יוצא מכך לביצועם של תרגילי כוח בתדירות גבוהה יותר

  • התמקדות בכל שרירי הליבה של הגוף, דבר התורם רבות לעיצוב וחיטוב השרירים והקטנת מסת השומן בהם

  • אלמנטים אלו הופכים את אימוני הפילאטיס לאחד מהאימונים הסדירים האפקטיביים ביותר לחיטוב ועיצוב הגוף.

logo_final_update.png
bottom of page